onsdag 9 oktober 2013

Aftonbladet berättar om "De har socker i allt och ofta ljuger de om det"

Peter Kadhammar på Aftonbladet har rest till USA:s fetaste delstat Missisippi och träffat advokaten Don Barret som ägnar sitt liv åt att stämma livsmedelsföretag: "Man måste få veta sanningen om det man köper".



I Sverige finns också whistleblowers: Mats-Eric Nilsson är en. 
Hans böcker Saltad nota, Äkta vara, Den hemlige kocken och Döden i grytan är redan klassiker som skulle vara suverän obligatorisk kurslitteratur i skolan. 

Vi tittar gärna på USA och förfasas - men det är illa ställt här hemma också.

För Stockholms-bor är tipset ICA KVANTUM Liljeholmen som har ett fint utbud av ekologiska och närproducerade varor.På Södermalm finns också Primör, Gryningen, och Goodstore, bland annat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Jag vill bara tacka för en grymt bra bok, Vitt begär som jag hittade på biblioteket igår och läst klar alldeles nyss. Jag blir så glad efter att ha läst den. Jag är själv ej en beroendeperson men äter enligt lchf en tid tillbaka. Jag har hjärtsjukdom i släkten och en pappa som gick bort i hjärtinfarkt för snart tio år sen. Så för ett par år sen fick jag upp ögonen för lchf och har läst mycket om både socker, artegen föda och diverse sjukdomar och om läkare som börjar ändra uppfattning. Det är så mycket dom händer nu och varje gång jag läser något sånt här får jag hopp och blir glad.
Det du skriver om jantelagen och medelsvensson och om att vi lever i en bubbla, en stor folksjukdom, en bluff för att livsmedels-och läkemedelsindustrin
ska tjäna pengar, det gör mig både rörd och glad. Alla som vill nå fram till andra och agera ögonöppnare genom att dela med sig av egna erfarenheter tycker jag är grymma. Tack!