måndag 7 maj 2012

Ta chansen - gå en intensivkurs

Bitten Jonsson tillsammans med VALET i Göteborg genomför den 24-27 maj en kurs i återfallsprevention och det finns fortfarande ett fåtal platser kvar. Ta chansen och investera i din framtid!

Vi är många som kan berätta om hur en kurs förvandlat våra liv, och givit oss en fungerande verktygslåda att varje dag hantera vår kroniska sjukdom. För min del var det ovärderligt att bryta isoleringen och inse att jag är långt ifrån ensam. Att det finns andra att dela erfarenheter och stöd med. Att jag inte är en dålig människa med dålig karaktär. Att jag genom en daglig vandring kan leva ett rikt liv trots min sjukdom.

Not. Jag har inget ekonomiskt intresse i varken Bitten Jonssons eller VALETs verksamhet. 

5 kommentarer:

Vitsippan sa...

Hej Gunilla !

Tänk så många gånger som jag läste DIN BLOGG.Men aldrig kom till skott förrän nu. 8:e dagen är med i Sockerutmaningen. Går över förväntan bra.

Hoppas bli fri för alltid från det.

Ha en fin Söndag !

F.d. snaskoman+glassoman
Marie-Louise/Vitsippan

Gunilla Sahlin sa...

Hej VITSIPPAN! Håller tummarna för dig, verkligen. En dag i taget, och glöm inte GEMENSKAPEN, oerhört viktigt. Kram G

Ebba på landet sa...

Hej Gunilla.

Jag vill bara fråga dej om det är den här typen av kurs hos Bitten du gått och som hjälpt dej?

Trots att jag gör alla rätt (läs strikt lchf)trillar jag hela tiden dit. Det är något som saknas, något som gör att motorvägen i hjärnan ej kan suddas ut. Kan kursen i Göteborg vara det som kanske äntligen får mej att hitta rätt?

Gunilla Sahlin sa...

Hej Ebba! Är helt övertygad om att detta kan vara något för dig. Om du är en beroendeperson behöver du professionell hjälp för att tillfriskna. Kursen är ett suveränt verktyg i det. Lycka till!

Ebba på landet sa...

tack Gunilla för ditt svar.