söndag 13 maj 2012

Gästbloggat på Kostrådgivarna den här veckan

Kostrådgivarna är ett härligt gäng med kunskap inom kost och näringslära. Var och en har egna sidor med mer utförlig information.

Under den senaste veckan har jag bloggat där, med utgångspunkt från de principer för tillfrisknande som finns i självhjälpskapitlet i min bok.

Du kan läsa inläggen här:
Måndag - Vitt begär
Tisdag - Att kapitulera
Onsdag -  Normal?
Torsdag -Förberedd!
Fredag - Kolhydrater
Lördag - Livspusslet
Söndag -12 steg till tillfrisknande

Där finns också en informationssida om sockerberoende som du kan läsa här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Gunilla!
Jag har nyligen insett att jag har ett sjukligt förhållningssätt till socker. Vet inte om jag är beroende men har behandlats för hetsätningsstörning. Äter lchf sen ett år tillbaka och hetsen är bättre. Fick utmattningsdepression år 2008 och har nu åter fått sjukskrivning pga stress och utmattning. Min fråga är i vilken ände jag ska börja? Har gått KBT flertal gånger som hjälpt lite men om det är beroendet som är mitt grundproblem, hur tar jag då reda på det?
Tacksam för minsta lilla tips. Mår inte så bra som du kanske förstår.
Hälsar! Kia

Gunilla Sahlin sa...

KIA - tack för din kommentar. Jag föreslår att du börjar med att läsa Bittens bok sockerbomben för att se om du tycker att du känner igen dig. Gör du det, är det en intensivkurs för sockerberoende personer som är mitt bästa tips. Du behöver professionell hjälp att hantera detta i rätt ordning. All info på www.bittensaddiction.com. Hejar på dig. Kram G