tisdag 28 februari 2012

Melodifestivalens Andra Chansen


Ikväll flyttar jag temporärt till Nyköping. Det är dags för Andra Chansen och studenterna på Musik & EventarrangörCampus Nyköping är med och jobbar med framför allt välkomstfesten på torsdag och ett extrainsatt MITTWOCH på onsdag, med en exklusiv spelning av Thorsten Flinck. Jag finns på plats för att supporta studenterna under veckan. Ser fram emot det.

Det har snöat lite inatt och är ruggigt ute. En liten påminnelse om att våren kanske inte alls är så nära som det kändes i helgen, när det gick att luta sig mot en vägg nere i hamnen och kisa mot solen. Men inget kan ändra på att det blir ljusare. Jag tycker verkligen att det är så skönt. Dagarna blir längre och ljuset gör gott. Jag brukar alltid drabbas av en större eller mindre vårtrötthet, vilket känns märkligt med tanke på att jag borde bli piggare av ljuset. Det tar helt enkelt ett tag för mig att acklimatisera mig till ljuset igen. Tidigare var det alltid en fälla för mitt sockerberoende. Vårtröttheten blev ännu en urvattnad anledning att konsumera mer sötsaker och andra kolhydrater, och höll mitt beroende igång.

Idag har jag en verktygslåda som fungerar. Gemenskap med andra som gjort liknande resor. Tanken på att mitt löfte om abstinens gäller, bara för idag. En djupare förståelse för min hjärnas biokemi och varför jag reagerar som jag gör. Steg för steg. Dag för dag.

På lördag hoppas jag förövrigt på att Andreas Johnson och Thorsten Flinck tar sig vidare till final. Vilka hejar du på?

4 kommentarer:

Mimmy sa...

Riktigt fascinerande och ja, urviktig blogg! Tack för den ♥

Gunilla Sahlin sa...

Tack! G

Lisa E sa...

Jag tror också på Andreas!

Maria sa...

Trodde att Loreen skulle vinna men Thorsten var min favorit :)