fredag 20 januari 2012

Pustar ut

De två senaste dagarna har 20 timmar och 50 minuter ägnats åt att sammanställa och skicka iväg presentationer, som gick iväg för knappt tio minuter sedan. Puh... Det har gått bra, med hjälp av många olika fantastiskt kompetenta människor. Nu blir det förhoppningsvis lite lugn och ro, innan responsen på presentationerna ska hanteras.

Jag har inte kommit över egna exemplar än - men det ryktas om att jag är intervjuad både i aktuella numret av ICAKURIREN och i tidningen HÄLSA. Jag ska kolla i tidningshyllan i mataffären och återkommer med mer information. (Någon som sett?)

Just nu längtar jag hem till en varm famn och en god middag. Önskar dig en riktigt skön fredagskväll. Risken för att jag somnar innan Skavlan är överhängande. Kanske redan innan På Spåret...

3 kommentarer:

Lina sa...

Hej! Jag läste intervjun med dig i ICA-kuriren och tyckte den var mycket bra. Väldigt ärlig och jag är så inspirerad och imponerad av din resa. Bra jobbat! Det är tack vare den artikeln jag hittade hit. Vilken bra blogg du har! Däremot gillade jag inte den artikel som föregick din. Den har rubriken "Bli piggare och sundare - utan socker". Rubriken är ju bra, men artikeln innehåller många sakfel. Det är en doktor i medicinsk vetenskap på Lunds univ. vid namn Emily Sonestedt som talar om farorna med socker, men som envisas med att hävda att det är godis och läsk m.m. som är boven, och det vita sockret, men att kolhydraterna i maten (stärkelsen)inte skulle vara lika skadligt eller ge samma effekt. Skrämmande att en doktor i medicin inte är bättre påläst! ICA-kurirens dietist, Viveca Annell pratar så mycket goja att man undrar vad dietister får lära sig egentligen. Tack och lov för din artikel som ger en mer korrekt bild. Såg du Debatt om LCHF igår förresten?
Det sas mycket dumt där med av de som ondgjorde sig över LCHF, men Kostdoktorn m.fl. fick in flera poänger än "motståndarna" tyckte jag. Ha en fin helg! /Lina
skrivarlya.blogspot.com

Suzan sa...

Trevlig helg!

Gunilla Sahlin sa...

LINA - tack för pepp! Svarar några dagar sent märker jag. Jess jag såg Debatt i efterhand och har bloggat om det också. Fin blogg du har! Jag kommer att låna bilden om kvinnoideal från dig och hänvisa till din blogg. Hoppas det är ok. Det finns mycket villfarelser där ute. Det gäller att fortsätta försöka sprida det vi vet till den som vill lyssna. Stor kram G

SUZAN - tack detsamma! (i efterskott och förskott =)