onsdag 4 januari 2012

Mot Göteborg!

Sitter på tåget tillsammans med Bitten Jonsson och är på väg till Göteborg och VALET. Imorgon påbörjas en fyradagars intensiv nybörjarkurs för sockerberoende personer och anhöriga, och det är 14 sköna personer som jag ser fram emot att lära känna + alla goa i personalen på VALET. Det är en stor glädje för mig att få följa med som sidekick, verkligen.

Min egen resa i tillfrisknande började först när jag för drygt ett och ett halvt år sedan gick samma kurs, fast i Näsviken utanför Hudiksvall. Jag hade då sedan 2005 levt i vita knogars nykterhet, något jag fick ord på först när jag gick kursen. Jag tror att jag genom att få uppleva kursen igen kommer att få en del nyttiga påminnelser, och även en hel del nya aha-upplevelser.

Du som ännu inte gått en intensivkurs, men som vet att du behöver hjälp för att ta dig ur ditt aktiva beroende - läs mer på Bittens hemsida. Det är en investering för liv, hälsa och frihet. Jag tackar min Högre Makt för att jag tog steget - annars vet jag verkligen inte vart jag hade varit idag.

(PS. Jag har inget ekonomiskt intresse i Bitten Jonssons eller VALETS verksamhet)

5 kommentarer:

Caroline sa...

Hej Gunilla,
Jag sökte efter en mailadress eller formulär man kunde maila dig på men jag hittade inget därför skriver jag här. Jag misstänker att jag är sockerberoende. Jag har en fråga; vet du om det finns något sätt att få hjälp utan att behöva betala en massa pengar? Frågan kanske är konstig, men jag måste fråga för jag har inte möjlighet att betala tusentals kronor för att åka på kurser och liknande. Vet inte vart jag ska vända mig! Mvh Caroline

Gunilla Sahlin sa...

CAROLINE - tack för ditt inlägg. du når mig på gunilla@vittbegar.se. En intensivkurs för sockerberoende personer är det absolut bästa bidraget till ditt tillfrisknande. Innan du har möjlighet att genomgå den behandlingen är tolvstegsmöten det jag rekommenderar. OA, NA, FAA - hitta ett sammanhang som fungerar för dig. Lycka till!

Anonym sa...

Hej!

Har själv aldrig gått en massa kurser eller dylikt då ekonomin inte tillåtit det. För mig har OA fungerat i 7 år och jag har inte tagit ett endaste återfall än. Jag har läst böcker för att förstå mer om min sjukdom och hört alla andra dela på mötena jag gått på. Har man svårt att ta sig till möten eller det finns inga där man bor så ring OA har telefonmöten. Gå in på OAs hemsida: oasverige.org och gå in på möten så hittar du säkert något som passar. Kram

Dessi sa...

Vilken ära att få vara sidekick till Bitten Jonsson! Önskar dig all lycka :)

Gunilla Sahlin sa...

ANONYM - bra jobbat!

DESSI - absolut, jag är hedrad.