fredag 27 januari 2012

Imorgon börjar nya bokcirkeln

Under december och januari har vi läst och diskuterat Craig Nakkens bok "Jaget och Missbrukaren. Hur en missbrukarpersonlighet uppstår. Hur ett tillfrisknande kan äga rum."

Läs inläggen och kommentarerna i bokcirkeln här.
Kapitel 1
Kapitel 2 del I
Kapitel 2 del II
Kapitel 2 del III
Kapitel 3
Kapitel 4
Kapitel 5

Nästa bokcirkel blir M. Scott Pecks bok "The Road Less Traveled" eller på svenska "Den smala vägen". Jag kommer att läsa boken på engelska.

Imorgon kommer första inlägget och då är det Introduction, Preface och en bit in i första delen " 1. Dicipline" som jag kommer att läsa.

Hoppas du hänger på! Även om du inte beställt boken än - det är inte för sent. Vi kommer inte att ha ett snabbt tempo, så det går att komma ikapp.

Har du köpt boken?

5 kommentarer:

Eva L sa...

Jag har köpt och hänger på! Engelska blev det.

The Girl sa...

Hej, Jag har beställt din bok, när kommer den? :)

Gunilla Sahlin sa...

EVA - toppen!

THE GIRL - maila gärna info@vittbegar.se så kommer du att få hjälp.

Hana_Caena sa...

boken ligger här nu, alltså the road less traveled.. på svenska var den snordyr, så det blev eng.

Gunilla Sahlin sa...

HANA_CAENA - konstigt att det skiljer så. Jag gillar i och för sig att läsa på författarens originalspråk.