måndag 16 januari 2012

Im still here

Helgen har tillbringats med fokus på att bli frisk. Förkylningen slog till i torsdags med hosta, snuva och en superhes stämma till följd. Lördag förmiddags föreläsning gick, men jag var rädd för att rösten skulle försvinna helt. Efter en intensiv tid bakåt blev lördag eftermiddag och kväll samt hela söndagen mitt första andhål på riktigt länge. Såå skönt.

Men jag är fortfarande kvar. Det ska inte bli någon vana att hoppa över flera dagars bloggande. Förkylningen är betydligt bättre och energinivån på väg tillbaka.

I dagarna tre är det nu dags för branschträff i Stockholm och det ska bli väldigt spännande att se vad som är på gång i olika delar. Jag har med mig mina två sköna tjejer som jag anställt sedan första januari, och ser fram emot att mingla och fortsätta bygga på kontaktnätet.

Laddad inför en ny vecka. Avslutande delen i bokcirkeln gällande "Jaget och Missbrukaren" kommer väldigt snart, och sedan är det dags för "The road less traveled" eller "Den smala vägen" som den heter på på svenska. Pekk är författare. Jag kommer att läsa den på engelska. Glöm inte att beställa den om du inte redan gjort det, så du kan hänga på bokcirkeln.

Önskar oss alla en måndag full av sinnesro. Och för de av oss som behöver - i tillfrisknande.

5 kommentarer:

Hana_Caena sa...

krya på dig!!

tror att jag ska införskaffa boken på engelska jag också..

Monica Th. sa...

Det du skriver om är otroligt intressent och jag tror många känner igen sig.
Därför vill vi väldigt gärna göra en intervju med dig i Länstidningen, Södertäljes lokaltidning.
Mejla mig!
monica.thorsberg@lt.se

Gunilla Sahlin sa...

HANA_CANEA - tack!

MONICA - tack för din kommentar! Skickar mail till dig.

Anonym sa...

Hej Gunilla!
Tack för du finns och all din kunskap. Har varit fri från socker i 2mån nu. Har ofta lös avföring och ibland diaree. Jag mår så mkt bättre utan socker men jobbigt med lös mage. Finns det nått mer fiberrikt man kan äta som är lite kolhydrater för o stabilisera upp? quinoa? bovete? gärna exempel på märke och var man kan köpa=)
Kramar

Gunilla Sahlin sa...

ANONYM - samma Anonym som kommenterade gårdagens inlägg?Läs mitt svar där. Vh, Gunilla