tisdag 17 januari 2012

Branschmingel

Idag är det branschmässa - Sweden Live 2012. Intressanta seminarier och ikväll, liveuppträdanden från artister som på olika sätt är aktuella och bokningsbara under 2012.

Jag är glad och förvånad över att träffa människor i mitt yrkesmässiga nätverk som kommenterar boken - att de hört och läst, och på olika sätt tagit intryck av att ämnet sockerberoende kommit upp på agendan. Flera har från oväntat håll berättat att de känner igen sig, att de också upplever att de har beroendeproblem. Det är en värdefull påminnelse om att det inte syns på utsidan, och att beroendesjukdomen finns utbredd. Det är också en fortsatt bekräftelse på att jag inte är ensam med min sjukdom, att jag inte är avvikande.

Ikväll är det showcase med buffémiddag och det ser jag verkligen fram emot. Jag har redan börjat bli lite hungrig =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Gunilla!
Tack för du finns och all din kunskap. Har varit fri från socker i 2mån nu. Har ofta lös avföring och ibland diaree. Jag mår så mkt bättre utan socker men jobbigt med lös mage. Finns det nått mer fiberrikt man kan äta som är lite kolhydrater för o stabilisera upp? quinoa? bovete? gärna exempel på märke och var man kan köpa=)
Kramar

Gunilla Sahlin sa...

ANONYM - tack för dina rader och din pepp! Jag är inte expert på mat och ber dig kontakta kostrådgivarna på VALET i Göteborg (www.valet.se). Bitten Jonsson har också garanterat bra tips (www.bittensaddiction.com). Om du är sockerberoende ska du absolut inte "stabilisera upp" med kolhydrater eller fiber, eftersom det är din hjärnas drog. (Kolhydrater är socker och fibrer är stärkelse som blir socker i kroppen). Lycka till! Kram G