fredag 30 december 2011

Våga vägra nyårslöften

Det blir inga nyårslöften för min del i år heller. Av den enkla anledningen att lova mig själv någon form av förändring som ska vara ett helt år, eller i alla fall en lång period är omöjligt för mig, och för många andra tror jag. Istället är det en dag i taget som gäller. Bara för idag ska jag äta sådan mat som är bra för mig. Bara för idag ska jag ta mitt beroende på allvar och inte ge efter för manipulativa tankar som kommer. Bara för idag ska jag vara tacksam över att få leva i en del av världen som är skonad från krig, svält, naturkatastrofer, jordbävningar och svåra konflikter.

Att säga - jag ska aldrig mer i hela mitt liv äta en glass - är för stort löfte för mig. Men idag. Idag väljer jag att inte göra det. Och så tar jag ett steg i taget, en dag i taget. Det fungerar. Löftet är nytt varje morgon. Eller så ofta som det behövs.

Önskar oss alla en skön fredag.

2 kommentarer:

My sa...

Babysteps är bland det bästa jag vet! :)

Gunilla Sahlin sa...

=)