söndag 4 december 2011

Sista dagen på Gotland




Vi har haft en underbar minisemester, med god mat, härliga utflykter och lugn och ro. Jag älskar Gotland, kommer garanterat att besöka ön många gånger ytterligare. Jag fascineras av naturen, av skiftningarna i norr och söder, de vackra byggnaderna och de trevliga människorna. Bara själva ortsnamnen är annorlunda. Det andas historia, vart jag än går. Jag kan tänka mig att upplevelsen av Gotland och Visby skiljer sig off-season och mitt under brinnande högsommar. Jag är glad över att första intrycket blev från en lugn och vacker, stilla ö.

Igår åt vi en fantastisk middag på Bolaget på torget. Chevré till förrätt, och en utsökt biff till varmrätt.

Idag blir det Gotlands Museum, bland annat, innan vi reser hemåt tidig kväll.
Medeltidshotellet har varit toppen att bo på. Ägg och bacon till förrätt, mixat med lokala delikatesser. Lyx!

2 kommentarer:

Stefan Nilsson sa...

Förra veckan blev jag klar med en sajt som listar inägg från LCHF-bloggar, YouTube och samtliga tidningar. Vore kul om du ville ta en titt om jag har glömt någon viktig blogg:

LCHFbloggar.se

Gunilla Sahlin sa...

Hej Stefan! Tack för informationen. Min blogg heter "Gunilla om VITT BEGÄR" och inte bara "VITT BEGÄR", du får gärna ändra det om du vill. Fin sida!