fredag 16 december 2011

Laddar inför kalas

Imorgon är det kalas när pappa fyller jämt. Ser fram emot en god buffét och trevliga människor. Igår kväll var det Julgalan på Annexet, med julbord och sanslöst bra underhållning. Det blev tre timmars sömn innan det bar av mot Göteborg =) Blir strax hämtad och då är det förberedelser inför morgondagens festligheter. Planerade frukosten dåligt imorse. Jag hade tänkt hinna äta på hotellet innan tåget gick, men packningen tog längre tid än väntat. Jag fick förlita mig på frukosten på tåget, och det fungerade som nödproviant. skinkskivor, ostskivor, tomat, gurka och några salladsblad. Snart dags för en tidig stadig lunch som "återställare".

Nästa del i bokcirkeln kommer ikväll eller imorgon. Nu är det ännu fler som anslutit, vilket är väldigt roligt, Jag har fått flera meddelanden från läsare som tycker att det är bra att tempot är med några dagars mellanrum, så vi fortsätter med det.

Önskar oss alla en underbar fredag i sinnesro, och för de av oss som behöver, i tillfrisknande.

2 kommentarer:

Minna sa...

Vad bra du är som gjorde det bästa av situationen på tåget! Ofta är det bättre att äta för lite av det tillåtna än att ta något som innehåller för mycket kolhydrater, det gör mig bara hungrig snabbt igen och riskerar återfall. Jag har alltid med mig kokosfett i väskan, med det kommer man långt. Och ska jag vara borta från hemmet är det kokt ägg och makrill i väskan som gäller. Takc för all inspiration!

Gunilla Sahlin sa...

MINNA - tack för pepp! Kramar G