söndag 13 november 2011

Ytterligare en recension + respons

Här kommer ytterligare en en recension från bloggen Livsstilskonsulten. Läs recensionen här.

Bakom bloggen finns Ulrika Funkqvist, 45 år, som brinner för hälsa och friskvård. Hon har själv genomfört livsstilsförändringar och skriver på bloggen att hon fortsätter kontinuerligt att utvecklas och jobba med henne själv eftersom livet ständigt förändras. Ulrika har bland annat haft en överviktig period i hennes liv, vilket så småningom ledde till att hon utbildade sig och började arbeta med att hjälpa andra i samma situation. Nu vill hon fortsätta att inspirera och hjälpa andra till utveckling och förändring. Ta en titt på hennes blogg, den är fin.


Senare i dag kommer ett inlägg där jag samlar tankar och svar på många av de frågor som jag fått de senaste veckorna sedan boken uppmärksammats och börjat läsas. Jag har blivit kontaktad av över 350 personer som på olika sätt tagit del av min berättelse, och majoriteten av de som hört av sig har trott att de varit ensamma, att ingen annan kan förstå dem. Den lögnen behöver avslöjas, och min enda förhoppning med boken är just det - att få hjälpa någon annan att bryta sin isolering - och få verktyg att kunna ta emot den professionella hjälpen som behövs.

Inte läst boken än? Beställ ditt signerade exemplar här.

4 kommentarer:

Elin sa...

Hej Gunilla!

Jag vill berömma dig för dina insatser i både TV 4 Nyhetsmorgon och i Efter tio. Du sätter ord på så mycket som ingen jag har pratat med tidigare förstår.

Du nämnde något om "bloggjour", tror jag att du kallade det för? Där ni bland annat talar om hur man ska klara sig genom stundande högtid. Det lät intressant tycker jag, då jag har en del ångest och funderingar kring julen och allt vad den innebär (mat och godis, socker, godis, socker och godis).

Vänligen,
Elin

Anonym sa...

Kan bara hålla med föregående talare! Du gör nåt oerhört bra som öppnar detta skamfyllda "problem". Tusen tack för ditt mailsvar jag fick av dej. Jag ska lyda dina råd. Kram Carina Andersson

Anonym sa...

Hej Gunilla!

Har du några föreläsningar någonstans (utanför stockholm)

Linköping vill gärna att du kommer o föreläser här! <3

Gunilla Sahlin sa...

ELIN - tack för pepp! Läs senaste inlägget på bloggen om bland annat blogg-jour.

CARINA - tack för support!

ANONYM - jag kommer gärna till Linköping! Det finns tankar på föreläsningar, men i dagsläget ingen i Linköping. Dra ihop ett gäng och bjud in, så kommer jag mer än gärna. =)

kramar till er alla tre.