torsdag 10 november 2011

Malou efter Tio och Hamburger Börs

Jag vaknar även idag i Stockholm och ska strax ner till Grand Centrals sköna frukostbuffé. Idag är det föreläsning på förmiddagen, inspelning med Malou Efter Tio i eftermiddag (som sänds imorgon kl 10.00) och därefter bär det av till Hamburger Börs och Oslagbart. Ser fram emot en intensiv och positiv dag!

Inspelningen hos Malou ska bli spännande. Jag ska sitta tillsammans med Charlotte Erlandsson Albertsson som är forskare och professor i medicinsk och fysiologisk kemi. Jag hoppas på att fokus hamnar på själva beroendesjukdomen och inte enkla poäng kring enbart kost. Jag ska göra vad jag kan för att bidra till det budskapet.

Idag handlar nämligen mitt tillfrisknande till tio procent om kosten, och nittio procent om allt det andra. Att dagligen arbeta aktivt i ett tolvstegsprogram. Att dagligen använda min verktygslåda för att fortsätta hålla mig abstinent och leva ett liv befriat från drogen. Jag har flyttat fokus från vikt och mat till hjärna och beroende. Och framför allt så har jag slutat analysera allt det där negativa som en utagerande beroendesjukdom bär med sig. Jag lägger mina tankar på det som är positivt. Focus on the good stuff. Jag vet att jag skrivit det förut, flera gånger. Det är mitt positiva mantra som jag återkommer till ofta just nu, och jag märker att det ger mig bestående energi.

Dagens pepp-låt:

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, finns din bok i bokhandeln oxå eller bara på nätet??/Zamse

Anonym sa...

Hej
Jag läser journalistik på Södertörns högskola och skriver en artikel om sockerberoende. Artikeln kommer publiceras på en sajt om mat och hälsa som vi håller på att skapa. Skulel du kunna tänka dig att ställa upp för en kortare telefonintervju?
Kontakta gärna mig på jennyringstrom1@gmail.com

Livsstilskonsulten sa...

Hej Gunilla! Roligt att se att du får så mycket uppmärksamhet kring din bok, det är ju viktigt att information och kunskap sprids i ämnet.
Jag har läst din bok och mina tankar och åsikter om boken finns på min blogg:
livsstilskonsulten.wordpress.com

Lycka till!

Gunilla Sahlin sa...

ANONYM - det beror på, många bokhandlare har tagit hem boken, men inte alla. Men det går att gå in på vilken bokhandel som helst och beställa den. Det går också bra att beställa på adlibris, eller bokus, eller här på min blogg uppe till höger.

ANONYM - hej Jenny! Gärna, jag har mailat dig.

LIVSSTILSKONSULTEN - tack för din kommentar och din recension! Fin blogg du har.

kram till er alla tre. G