söndag 6 november 2011

Gårdagens inlägg om inte fram - Årets senaste kräftskiva?

Märkligt, bloggade via telefonen igår men det har visst inte kommit fram, nytt försök:

Vi har fått feeling och satsar på kräftskiva ikväll.
Kräftmåne, hattar, kryddost, rubbet.=). Skaldjur är toppen, det funkar väldigt bra i kombination med min övriga kosthållning, och jag älskar verkligen skaldjur.

Idag har jag tänkt en hel del på mitt tillfrisknande och mitt dagliga arbete för att fortsätta tillfriskna. Jag trodde under så många år att jag var ensam, att ingen kunde bete sig med socker som jag gjorde. Jag trodde att jag var en dålig människa med kass karaktär. Idag vet jag bättre. Vi är många som kämpat och det är så många kvar som fortfarande kämpar. Nyckeln för mig var att kapitulera inför att jag inte kunde reda ut det själv. Jag behövde professionell hjälp.

Jag tror att vi snart kommer att se en förändrad sjukvård, som tar beroendesjuka på allvar, inklusive oss sockerberoende. Tills dess, får vi fortsätta att stötta varandra.

Inga kommentarer: