måndag 21 november 2011

150 negativa konsekvenser av socker

Connie Bennett som driver bloggen Sugar Chock listar 150 negativa konsekvenser av socker, så här inför högtidsperioden. Det är Nancy Appelton som sammanställt listan som bygger på väldokumenterad forskning. Nancy är författare till bland annat "Suicide By Sugar; A Startling Look at Our #1 National Addiction".

För alla oss kunskapstörstiga är både Connie Bennett och Nancy Appelton källor till inspiration och livsviktiga fakta. Båda två är fantastiska föredömen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Gunilla, jag har följt din blogg sedan jag såg dej hos Malou. Gillar, gillar!!!
En fråga till dej, har inte läst din bok ännu, men hur förhåller du dej till sötningsmedel. Finns ju numera vissa som ska vara "ofarliga". Själv är jag helt emot sötningsmedel egentligen, men det är svårt när man ska ha bjudningar exvis nu till advent o jul att inte kunna bjuda på ngt sött överhuvudtaget. Har ätit LCHF i 4 månader nu och inte smakat det minsta i sockerväg, trivs kanonbra med LCHF men vissa problem finns ju exvis när man är bortbjuden o när man ska fixa till kalas!
Tack ännu en gång för en toppenblogg!
Petra

i min lilla lilla värld sa...

Vad tycker du om kokossocker?

Gunilla Sahlin sa...

PETRA - tack för pepp! För mig är sötningsmedel same shit different name. Det skulle lika gärna kunna heta sötberoende, eftersom jag triggar på allt min hjärna uppfattar som sött, inklusive sötningsmedel.

I MIN LILLA LILLA VÄRLD - jag ska vara ärlig jag visste inte att det fanns något som heter kokossocker. kokosflingor känner jag till och det är inga problem för mig. kokossocker låter farligt.

kram
G