lördag 22 oktober 2011

Tapasafton med vänner



Jag har haft tre relativt lugna dagar, och idag signerade jag böcker på Trosa Bokhandel. Jätteroligt att få möta människor på hemmaplan. Det blir favorit i repris på julmarknaden den 27 november.


Snart kommer våra goda vänner över på middag. Vi serverar tapas ikväll, med råvaror inköpta på suveräna ICA Trossen i Trosa. Det ska verkligen bli gott med mat. Har "kommit tillbaks" i form igen känns det som. Begynnelsen till sug och svaghet som jag kände igår har fått ge med sig. Jag är väldigt glad över att helgen inte är slut än. Jag behöver en skön, lugn söndag imorgon.


Önskar oss alla en underbar lördagskväll i sinnesro, och för de av oss som behöver - tillfrisknande.

4 kommentarer:

Smith sa...

Hoppas din lördagkväll är skön och avslappnad så att din söndag kan fortsätta i samma anda! Själv fick jag din bok med posten igår, började läsa på en gång. Så långt som jag har kommit i boken hittills har jag känt igen mig till stor del.

Ditt sätt att identifiera ruset och en av rösterna som driver på processen att ta till sockret känns nytt för mig. (Sug är jag välbekant med;-)). Inte på det sättet att jag inte tror att processerna är igång i mig också, men kanske att jag inte ser det, eller har ord för det, eller att det helt enkelt är annorlunda för mig.

Jag har också tidigare haft svårt att förstå att jag skulle vara sockerberoende, för jag har inte märkt av något direkt rus eller identifierat någon speciellt positiv upplevelse av socker, trots att jag har haft lika svårt att låta bli som du. Jag har tänkt att jag bara tycker att det är gott. Nu, när jag så gott som aldrig äter sött, känner jag dock av en effekt som liknar den du beskriver då jag ändå tar något, även om den inte är lika stark som jag förstår din upplevelse.

Intressant, tycker jag! Kram

Gunilla Sahlin sa...

SMITH - kvällen var toppen, tack. =) TAck för feedback! Tror just att ordet "individuellt" är något som är viktigt i det här sammanhanget. Vi känner inte alltid igen oss i allt, och så får det vara. Massor av värme. G

A.Andersson sa...

När jag såg din bok på Trossen så köpte jag ett ex utan tvekan. Jag känner igen mig i det mesta och sitter och småler igenkännande när du skriver om sug och ångest. Vet du om det finns några mötes platser liknande AA (men istället för sockerberoende) på närmare ställen än sthlm? Är själv från Järna och jobbar i Trosa.
Tack för en inspirationskick med hjälp av din bok.
Mvh från en återfalls person

Gunilla Sahlin sa...

A ANDERSSON - tack för dina rader. Vet inte om det finns närmare. Vet att det finns AlNon i Trosa (eller har funnits i alla fall). Telefonmöten i OA finns, man kan ringa från där man är. Lycka till. G