fredag 7 oktober 2011

Premiärbloggar på MåBra idag!

Från och med idag kommer jag att blogga på två ställen, här och på MåBra. Bloggen heter "Sockerfällan" och där ligger fokus på mat, måltidsplanering, praktiska tips kring att äta ute och så vidare. Jag är jätteglad över möjligheten att få blogga på MåBra!
Ta gärna en titt, kommentera och säg vad du tycker.

Att hantera mat är ett av verktygen för att hantera min beroendesjukdom. Det är ett viktigt verktyg, men det är inte det enda. Ibland blir fokus väldigt tydligt på just mat. Om jag bara lägger om kosten så blir allt bra - det är budskapet på kvällstidningarnas löp och i debatten i stort. Så är det inte för mig. Min sjukdom sitter i hjärnan. Det är en kronisk hjärnsjukdom som jag behöver behandling för att kunna tillfriskna från, för att kunna leva abstinent. Andra viktiga verktyg är gemenskap och att ta en dag i taget.

Genom att också blogga på MåBra hoppas jag på att nå ut till fler. Min enda önskan med boken och bloggen är att få hjälpa någon att bryta sin isolering. När jag var som mest utagerande med min beroendesjukdom var jag den ensammaste i världen. Ingen förstod. Ingen hade överhuvudtaget betett sig med socker som jag gjorde. För då hade jag ju hört talas om det?

Idag vet jag bättre. Vi är många som trott att vi varit ensamma, men som hittat fram till gemenskap och tillfrisknande. Du är inte ensam Det finns hjälp att få.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan
Vad roligt och det är ett jättebra sätt att du kan nå ut till många. Det kommer bli så bra jag gillar ditt sätt att skriva det är så klokt och insiktfullt och jag känner igen mig i det du skriver. Lycka till o kram .)

Gee sa...

Spännande! Både med MåBra och Boken. Har redan lagt in en beställning på Pickabook och ska surfa vidare till Sockerfällan nu.