måndag 3 oktober 2011

A miracle drug

Vissa dagar känns det som att jag skulle göra vad som helst för att bli "vanlig". När min kroniska sjukdom gör att jag känner mig handikappad. Utanför. Avvikande.

När den känslan kommer behöver jag fylla på med friskfaktorer. En viktig friskfaktor för mig är musik. Jag älskar bra musik. Idag laddar jag med U2, och delar med mig av deras "Miracle Drug".

"I'd give it up for a miracle drug."
Tänk om det fanns ett universalpiller som löste allt. Som tog död på beroendesjukdomen. Men det gör inte det och jag behöver ta mig själv och min sjukdom på allvar. Varje dag. Nu för tiden går det faktiskt riktigt bra de allra flesta dagar. Svackorna är sällsynta och inte lika avgrundsmörka som tidigare. Men när jag känner att en dipp är på väg laddar jag med positiv energi.

2 kommentarer:

Caena sa...

http://www.youtube.com/watch?v=vG2ue5QZbjg&feature=related

Den här gillar jag ... känns speciellt just kring sockerberoendet konstigt nog..

Gunilla Sahlin sa...

CAENA - jess, den är riktigt bra. =)