fredag 14 oktober 2011

Äntligen fredag!

Tiden går verkligen fort just nu. Känns inte som en vecka sedan det var fredag senast. Den här veckan har varit väldigt innehållsrik, på gott och ont.

Om du missade att lyssna på den direktsända intervjun på P4 radio Sörmland igår finns chansen genom att klicka här. Kommentera gärna med vad du tycker, vad kan jag göra bättre till nästa gång? Personligen tycker jag att jag pratar lite för fort, vilket jag dessvärre lätt gör när jag blir engagerad.

Det börjar bli riktigt kallt på morgnarna nu, frost till och med. Dagarna är fortfarande halvljumma och soliga (de flesta i alla fall) men på morgnarna påminns jag om årstiden vi är på väg mot. Kyla. Det känns som att kroppstemperaturen sjunker några grader på hösten och vintern, och jag tycker inte om det. Jag älskar värme. Jag ogillar verkligen att frysa. Jag är glad för att jag har möjlighet att ha varma kläder och bo i en uppvärmd lägenhet. Det finns så många delar i mitt liv som jag tar för givet, men som verkligen inte är en självklarhet för någon annan. Det räcker att titta på de hemlösa som jag passerar när jag går på Drottninggatan eller Sergels torg i Stockholm. Jag är lyckligt lottad.

Fredag. Fredagsmys. Vi får se hur vi ska fira in helgen den här kvällen. Kanske med en god ostbricka. Garanterat landar vi i soffan efter middagen och tittar på TV. Kanske har vi båda somnat innan Skavlan, det är inte helt sällsynt efter en intensiv arbetsvecka....

4 kommentarer:

Slottets lilla värld sa...

Jag och barnen gör nog räkmackor av oopsis ikväll. Om vi inte hinner ångra oss innan dess, men det känns som en ok inledning på helgen, med räkor, kokt ägg, hem-majjo och något grönt på varsin oopsi-macka.

Kanske kanske att mamman (dvs jag!) får ett halvt glas vin oxå... vi får se! Och parkerar sig i badkaret ett par timmar! Med vinglaset och lite värmeljus runt kanten! DET är verkligen fredagsmys för mig!

Bertil LInd sa...

Det är sant att du pratar fort, men å andra sidan får du mycket sagt också.
Så mitt råd är att du inte ändrar på något, det är viktigt att vara sig själv i en så här privat fråga.
Riktigt trevligt att få höra din röst och inte bara kolla på bloggen/bloggarna ;-)

Slottets lilla värld sa...

Nu har jag lyssnat!
Jo, lite fort pratar du allt, men reporten pratade ännu fortare! :-)
Tyckte du gjorde väldigt bra ifrån dig! Tack för du delar länken!

Gunilla Sahlin sa...

SLOTTSFRUN - Åh, jag ska ta ett varmt bubbelbad idag. tack för inspirationen.=) Tack för feedback på radiointervjun!
BERTIL - tack för din feedback!

kramar till er båda.