söndag 25 september 2011

Online-video-workshop med Bitten Jonsson

Är du en av dem som funderat på att boka in dig på en intensivkurs för sockerberoende personer hos Bitten Jonsson, men tvekat eftersom det kostar en del? Nu kan du se och lyssna till delar av undervisningsmaterialet genom att köpa en av Bittens workshops online hos ZenTV, för ynka 249 kr.

Trailer här.
Hela workshopen här.

Personligen blir jag bara mer taggad till att gå uppföljande kurser, eftersom Bitten är vår främsta expert på området i landet. För min del av intensivkursen förra året livsnödvändig - jag hade inte varit där jag är idag om jag inte fått tillgång till relevant information, dela en ovärderlig gemenskap med andra hard-core-addicts och verktyg till att klara mig själv på hemmaplan i mitt varje-dag-liv. Det var värt varenda krona.

5 kommentarer:

Kristina sa...

Hej,
vad bra att du tipasr om detta! Ska absolut köpa denn kurs. Är på väg att anmäla mig till kurs hos Bitten. Vet inte varför jag tvekar och varför jag är rädd. Kanske jag är rädd att möta den som dyker upp där bakom beroendet. Är iallafall på god väg att övertala mig själv att åka! Det hon sa i introduktionen att man inte kan läsa eller prata sig ur det själv, det tog. Jag tror nog att det här fixar jag själv. Självbedrägeri?

Gunilla Sahlin sa...

KRISTINA - tack för din kommentar. Oavsett hur du gör det, så behöver du hjälp utifrån för att ta dig ur ett sockerberoende. Bittens kurs kan jag själv rekommendera eftersom jag gått den. Det går inte att lösa på egen hand, du behöver hjälp. Kram och lycka till. Gunilla

Anonym sa...

Kristina:
Jag var själv rädd för den person bakom beroendet men kom fram till sen att jag gillade den mycket mer än den jag blir när jag är beroende:) XP

Sanna sa...

Godmorgon! tänkte bara fårga om det är några andra tips/verktyg än de somär presenterade i sockerbomben i workshopen? Funderar på att köpa den tills jag har råd att gå den *riktiga* kursen. men känns lite onödigt om det tas upp exakt detsamma som i boken. Kram Sanna

Gunilla Sahlin sa...

SANNA - godmorgon! det bygger en del på samma, men repetition är all kunskaps moder, och jag fick en del nya "aha"-upplevelser trots att jag läst Sockerbomben flera gånger. Kram G