torsdag 22 september 2011

Genrep

Idag är jag på Medieinstitutet i Stockholm och lyssnar på studenternas presentationer i ett case som vi gjort i projektledning. Nästa vecka är det skarpt läge inför en marknadsdirektör och försäljningschef på en hotellkedja. Det kommer att bli riktigt bra.

Det blev lite sömn inatt eftersom boktrailern spelades in hela kvällen igår, och morgonen blev tidig. Men det gick riktigt bra - och det ska bli spännande att se resultatet.

Däremot är det alltid något mer utmanande dagar när jag fått för lite sömn, som inatt, fyra timmar. Suget efter sötsaker blir nästan automatiskt starkare och jag får jobba mer aktivt med mina verktyg. Men jag har lärt mig att inte stressa upp mig bara för att jag plötsligt blir sugen på att gå till Pressbyrån och handla. Jag behöver inte lägga vikt vid det. Jag noterar tanken och låter den passera. Knepet är att inte börja analysera. Varför är jag sugen, när åt jag senast, hur skulle det vara om jag bara... Ju mer tankar jag lägger på suget, desto större blir det, det är min erfarenhet.

Jag försöker tänka på annat helt enkelt. Idag är jag glad över att det snart är helg igen och att det verkar bli riktigt fint väder. Förra helgen bjöd på båttur och två sampplockningsvändor = massor med friskfaktorer. Vi får se hur den här helgen blir.

Inga kommentarer: