lördag 24 september 2011

Brittsommar och boksignering

Njuter av sensommartemperatur och strålande solsken utanför Kockelskär i Trosa yttre skärgård.

Imorse lagade min man en fantastisk svampomelette med våra egenplockade trattkantareller, det var gudomligt. Omelette tillsammans med knaperstekt bacon, tomater och gurka är en riktigt bra frukost för mig, och det var extra skönt att kunna sitta i solen på köksverandan.

Min första boksignering är nu inbokad och det blir på hemmaplan. Lördagen den 22 oktober kl 11.00 hos Bokhandeln vid torget i Trosa. Har du vägarna förbi är du varmt välkommen.

PS. Igår berättade Rapport om en studie som handlar om att hjälpa magra människor att gå upp i vikt. Genom att äta fyra muffins om dagen "baserade på två olika fetter" skulle forskarlaget se vilket fett som var bäst. Frågan är vilken inverkan kolhydraterna i muffinsen har? Det verkade inte teamet fundera på.
En del har svårt att vakna.

Sänt via BlackBerry.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blev otroligt upprörd över muffinsdieten. Är själv en underviktig sockermissbrukare, som gärna skulle lägga på mig några kilo men för allt i världen inte vill stoppa i mig extra muffins, mer socker, mer migrän, smärta, trötthet etc etc etc!
/Lina

Gunilla Sahlin sa...

LINA - tack för din kommentar. Jag kan bara inbilla mig hur tufft det måste vara att dels vara underviktig, dels sockerberoende. Du måste ha fått höra kommentarer om att du inte alls behöver tänka på vad du äter, du som är så smal. När jag var på intensivkurs hos Bitten var det några i gruppen som var underviktiga, och de vittnade om hur svårt det blir att vara andras dåliga samveten, samtidigt som man kämpar febrilt med beroendet. Håller tummarna för dig. Kram G