tisdag 16 augusti 2011

Nu kör vi!

Festivalen kommer igång i eftermiddag och gårdagens planering flöt som den skulle. Jag hann till och med en powerwalk/löprunda på Södermalm i morse innan frukost vilket är en härlig friskfaktor för mig.

Jag har laddat med makrill, kronärtskockshjärtan, nötter och avocado vid min skrivbordsplats. So far so good. =)

Jag märker att det blir något mer laddat kring mat och måltider för mig än en "vanlig" dag (om nu sådana finns...). Men jag tar en dag i taget och fokuserar på nuet. Än så länge går det som det ska och jag upplever inget sug. Kontoret är också än så länge hyfsat fredat från kakor och godis i större mängder (ingen godis-spons i år).

Önskar oss alla en skön tisdag i sinnesro.

7 kommentarer:

Kristina sa...

Lycka till!

Minna sa...

Jag känner igen mig mycket i det som du skriver om maten vid speciella dagar. Det blir lite mer laddat och det brukar vara skönt att komma hem efter en vecka borta eller så (även om det är kul).

För mig är det snart dags för en weekend i Rom och det är min första resa utomlands sedan jag gick med i OA, skaffade matpla och blev abstinent. Tar gärna emot tips på bra resmat som inte behöver kylskåp :)

Lycka till på festivalen. Det kommer gå jättebra ska du se.

Bertil LInd sa...

Du är så fokuserad och har alla dina verktyg slipade till högsta skärpa. Jag är säker på att du klarar de här veckorna med glans. Hoppas du inte faller sedan när du ska koppla av och sänker garden.
Ha roligt, och ta det roligt (danska) ;-)

Rebecca sa...

Skickar många tankar och varma kramar och önskar att det kommer att gå bra! Jag stöttar dig - det vet du.
Kram

Gunilla Sahlin sa...

KRISTINA - tack!
MINNA - Babybell, nötter (inte jordnötter) avocado, konserver (kronärtskockshjärta, musslor, makrill). Lycka till!
BERTIL - tack, jag hoppas jag också.
REBECCA - varmt tack!
Kram till er alla.

*fetknoppen* sa...

Älskar din blogg! Den inspirerar och hjälper mig!
Jag jobbar på att ta mig mitt sockerberoende!
Har precic påbörjat min viktresa en sista gån.. jojobantat 8 år MINST!

Kika gärna in hos mig.

Gunilla Sahlin sa...

*FETKNOPPEN* - tack för ditt inlägg. Fin blogg du har! Mitt hetaste tips för din sista viktresa är att inte enbart fokusera på vikten. Om du har ett sockerberoende behöver du tillfriskna biokemiskt och mentalt. Tips 1 - Sockerbomben, Tips 2 - intensivkurs hos Bitten Jonsson, som skrivit boken. Lycka till!