söndag 7 augusti 2011

Korrläser manus

Det är verkligen en spännande process att skriva en bok! Är inne på korrvända nr - ingen aning - och tycker att det är riktigt roligt. Boken kommer i mitten av oktober och ska snart iväg på tryck. Är så glad över mitt förlag Pickabook, som gör det här möjligt. Min förhoppning är att kunna hjälpa någon ut ur en isolering, bort från lögnen att "ingen förstår och att ingen annan har det som jag har det".

Vi är många som dagligen lever med beroendesjukdomen, alla med vårt eget utlopp. Att ta stöd av de som gått före har varit och är min livlina, varje dag. Att själv få hjälpa andra in på samma väg av frihet, tillfrisknande, sinnesro och glädje, är ett vardagsmirakel. Det går att leva med sjukdomen och det går att njuta på vägen.

Önskar oss alla en fortsatt skön söndag, oavsett väder...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Gunilla
Jag längtar tills din bok kommer ut ska köpa den på direkten. Du skriver och berättar så bra om dina erfarenheter. Hoppas många kommer att läsa den kram

Gunilla Sahlin sa...

ANONYM - tack för dina rader! Kram G

Anonym sa...

Hej! Jag brukar läsa din blogg som ger mig mycket i min väg med denna sjukdom.Undrar om du är 12-stegare?Varför inte i så fall?

Anonym sa...

Ska bli spännande att läsa när den kommer ut! :)
Jag undrar om du har några andra boktips om beroende? Förutom sockerbomben såklart
//Anna

Gunilla Sahlin sa...

ANONYM - tack för din feedback! Jag är en tolvstegare, mer om det här. http://vittbegar.blogspot.com/2011/02/jag-har-en-verktygslada-som-jag.html

ANNA - tack för din feedback, verkligen. AAs (Anonyma Alkoholister) "Stora Boken" är en väldigt bra grund. Beställs via AAs hemsida. Gällande medberoende finns "Flodhästen i vardagsrummet" av Hellsten, som är riktigt bra. Återkommer med fler tips.

LCHF freak sa...

Ser verkligen fram emot boken!

Anonym sa...

Vill också jätte gärna läsa din bok men jag skulle behövt den nu. En del av mig vet att mitt liv styrs genom sockret men den andra delen viftar bort det fort med att jag kan sluta äta om/när jag vill...så trött på det! Väntar iaf med spänning tills den släpps!

Gunilla Sahlin sa...

ANONYM - till den kommer är mitt heta tips Sockerbomben av Bitten Jonsson. Håller tummarna.
Gunilla