lördag 13 augusti 2011

Konsten att inte göra någonting alls

Sitter på akterdäck och har nyss ätit frukost. Vi åkte ut med båten efter jobbet igår och hittade en underbar vik med stiltje och solnedgång.

De kommande veckorna kommer bli intensiva med många resdagar och projektgenomföranden. Vips - så är det september. Det känns värdefullt att den här sista lugna helgen på ett tag, få gå ner i varv, koppla av, och njuta av lugnet i skärgården.

Det är en utmaning för mig att inte göra någonting alls. Som jag tidigare berättat om är work-o-holism mitt sekundära utlopp av beroendesjukdomen, efter kolhydrater. Men jag märker att verktyg som jag använder till mitt primärutlopp också fungerar på jobb-utloppet.

En dag i taget. Jag vet ingenting om hur det faktiskt blir imorgon, trots planering, tankar och scenarioskapande i mitt huvud. Men idag. Bara för idag väljer jag att fortsätta att tillfriskna.
Sänt via BlackBerry.

Inga kommentarer: