måndag 15 augusti 2011

Flyttar till Stockholm och sen...

Idag flyttar jag temporärt till Stockholm och Scandic Malmen på Medborgarplatsen. Ett ytterst trevligt hotell med bra service och god frukost. Anledningen är ungdomsfestivalen Ung08 i Kungsträdgården.

Det blir två intensiva veckor. Jag lämnar Stockholm nu på söndag morgon för att flyga till Lissabon och referenstitta på ett event. Landar tillbaka natten till tisdag. Hemma en halvdag för att sedan börja andra terminen på IHM (kursen Business Finance). Samma kväll tar jag tåget ner till Göteborg för att på onsdagen närvara vid min fina gammelmosters begravning i Jörlanda Kyrka. Torsdag och fredag ska jag titta på ett annat referensprojekt i Scandinavium i Göteborg. Lördag morgon om knappt två veckor kommer jag hem till mitt älskade Trosa igen. Och livet återgår för en stund lite mer till det normala.

Den största utmaningen med att resa intensivt under en period är, förutom att sakna min älskade make kraftfullt mycket, att rutiner sätts ur spel. Matrutinen är viktig för mig. Frukost, lunch, middag. Mellanmål om det krävs. Tidigare visste jag att det skulle gå åt skogen när jag reste. Även om jag haft en "bra" period så var resandet en oslagbar ursäkt för att kasta nylagda vanor åt sidan och frossa i allt som kom i min väg. Undantagsregler.

Idag går det lättare, men utmaningen är inte på något sätt utraderad. Jag behöver varje dag, inför varje måltid, påminna mig om vad jag vill och behöver. Och vad jag inte vill och vad jag inte behöver. Idag handlar det mer om förberedelse och att hålla sig till planen, än att känna efter vad jag vill och är sugen på just i stunden.

Ett av mina viktigaste verktyg de kommande två veckorna är att medvetandegöra min omgivning. Jag kommer nästan hela tiden att inte resa själv, och då har jag lättare att hålla mig till planen. Någon tittar ju.

Till begravningskaffet tar jag med mig färska bär och jordgubbar.

Inga kommentarer: