lördag 20 augusti 2011

Festivalens sista dag

Den här festivalen har verkligen gått riktigt, riktigt fort. Idag är sista dagen och ikväll är det en stor avslutningskonsert i Kungsträdgården. Imorgon bitti bär det av mot Lissabon och ett referensbesök på ett evenemang.

Fem dagars festival börjar kännas i kroppen. Jag har fått helt okej sömn med tanke på tidigare år, men det blir ändå alltid för lite. Än så länge har det inte påverkat känslan kring mat och sötsaker. Men jag vet sedan tidigare att det kan slå till när som helst, oftast när jag är som minst förberedd. Så jag fortsätter att ladda med nötter, avodaco, babybell och makrill.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Gunilla!
Jag har idag varit med om en slip, efter igår då jag spelade sällskapsspel med min släkt som hade kakor runt omkring. Jag hade varit abstinent i ungefär en vecka, hur lång tid tog det för dig innan du klarade såna situationer? Har du några tips hur man ska göra?
Tack för en jättebra blogg!
Kram Anna

Gunilla Sahlin sa...

ANNA - sorry för att mitt svar dröjt. Jag kan fortfarande ibland ha det jättetufft i den typen av situationen, främst om jag är med människor som inte har koll på hur jag äter. Mitt bästa verktyg är att vara superärlig med de jag umgås med. Då brukar de medvetet/omedvetet hjälpa mig att inte locka. De frågar inte mig om jag ska ha sockerdessert, de sätter fram en ostbricka, eller färska bär istället. Mitt andra tips är FÖRBEREDELSE. Du behöver veta vad som kommer att bjudas på, och du behöver ha alternativ som fungerar för dig. Håller tummarna! Kram från Lissabon.