måndag 1 augusti 2011

Denna dag - ett liv.

Gårdagen började redan 02.20 och avslutades 23.00. Vi lade 107 sjömil bakom oss och landade på den paradisiska ön Lidön utanför Norrtälje, söder om Väddö kanal. En ljuvlig ö. En vän till mig arrenderar och driver värdshus, pensionat, vandrarhem och gästhamn på ön sedan i våras och det är så roligt att få se det med egna ögon.

Det blev en sen tvårätters på värdshuset och det var mat i Michelin-klass. Köket förtjänar minst en stjärna. Har du vägarna förbi, gör ett stopp och njut av omgivningarna och god mat. www.lidovardshus.se. Det var inga som helst problem att anpassa maten till lchf-önskemål. Väldigt trevlig personal.

Nu har vi två dagar hem. Ser fram emot att komma i ordning och återvända till vardagen på onsdag. Samtidigt innebär det att jag igen kommer att börja passera de platser som tidigare inneburit att jag köpt sötsaker. Även om det var längesen, känns det fortfarande skört att passera Pressbyrån eller McDonalds när jag har en dålig dag och känner konstant sug. Jag fortsätter att ta en dag i taget och väljer. Idag behöver jag inte äta sötsaker.
Sänt via BlackBerry.

Inga kommentarer: