måndag 29 augusti 2011

Bonusdag!

Jag hade tre inbokade möten idag, av olika anledningar är samtliga inställda/flyttade. Så jag stannar kvar i Trosa idag och jobbar hemifrån. Skönt! Det finns massor att göra, så jag kommer inte ligga på soffan och strö-titta på TV precis, men det är skönt att få en dag med utgångspunkt hemifrån.

Ikväll ska vi får finbesök, en god vän kommer och ska äta middag och sova över. Jag ser verkligen fram emot det! Jag hoppas att Trosa visar sig från sin vackraste sida, det ser ut att bli helt okej väder.

Jag har inte riktigt kommit överens med vädret om att det alldeles snart är höst, jag tycker fortfarande att det är sommar. Helgen var riktigt varm och skön och vi hann med en härlig dag på havet i lördags, innan skaldjursupplevelsen på Fina Fisken. Jag gillar hösten, det är inte det. Men det känns fortfarande i luften som att sommaren har en del kvar att ge, och det får den gärna.

Den här hösten är väldigt intressant. Det mest ovana är att boken kommer ut i mitten av oktober. Det känns häftigt och lite läskigt på samma gång. Jag är oerhört glad och tacksam över möjligheten att dela med mig av min livsberättelse när det kommer till beroendesjukdomen och min dagliga vandring med den. Jag hoppas att den kan få fara till hjälp för någon annan att bryta sitt utanförskap och sin isolering. Ingen ska behöva gå med beroendesjukdomen ensam. Det finns hjälp och stöd att få. Det finns en väg ur det aktiva beroendet. Tillfrisknande. Liv. Frihet. En dag i taget.

Inga kommentarer: