tisdag 23 augusti 2011

Begravning och mer resande

Det var tyst igår, eftersom jag var på begravning. En älskad nära släkting som levt ett långt liv. Det var en väldigt ljus och fin begravning, även om det var väldigt jobbigt att ta avsked.

Jag är i Göteborg idag och referenstittar på ett evenemang för att få inspiration. Bor på trevliga hotellet First Hotel G på sjunde våningen med trevlig utsikt.

Jag märker att jag börjar bli trött. De senaste veckorna har varit intensiva. På lördag morgon när jag kommer hem igen, blir det äntligen lite lugnare. Den här dagen har varit utmanande. För första gången på länge har jag känt ett ordentligt med sug. Men det har gått bra. Än så länge. Det var länge sedan, men idag är det inte "bara för idag" som gäller. Det är "bara för den här timmen". Jag kan och får äta vad jag vill när jag vill, men inte den här timmen.

Strötittar på "En prins i New York" och tycker faktiskt att den är riktigt gullig. Skönt att rensa skallen lite. Imorgon är en annan dag.

2 kommentarer:

Catherine sa...

Extra krafter till dig från oss läsare!

Gunilla Sahlin sa...

Varmt tack, det värmer! Kram