onsdag 6 juli 2011

Klantigt

Ikväll ska vi till Bomans i Trosa på trerätters och trädgårdskonsert med Tommy Körberg. Det är tredje året i rad och det brukar vara magiskt. Vi bokade för längesedan, men jag har glömt att boka specialkost... Jag kom på det för några timmar sedan, när vi var ute med båten och solade på en varm klippa. De ska försöka göra vad de kan, men det är ju lite kort varsel, minst sagt. Nåväl, det får bli som det blir. Både förrätt och varmrätt går att enbart exkludera kolhydraterna utan problem. Desserten är svårare, men kanske kommer de att få till vanliga jordgubbar med grädde, och inte de karamelliserade som de serverar alla andra.

I de här situationerna blir jag irriterad över att vara annorlunda. Jag blir sur över att jag glömt. Det är lätt att tycka att det inte är hela världen, och att min manipulativa beroendesida skulle ta tillfället och övertyga mig om att det är ok att äta den vanliga desserten. Det är det inte och jag kommer inte att göra det.

Bilder och recension utlovas.

Inga kommentarer: