torsdag 30 juni 2011

Peace & Love och livskvalitet

Vi är i Borlänge och upplever vår första Peace & Love-festival. Det är makalöst väder och igår kändes det som att solen aldrig gick ned. (Bilden är tagen strax före midnatt). Verkligen roligt att träffa alla som jobbar, det känns som att det är ett hundratal bekanta. Skönt att vara här som besökare =).

Igår njöt jag av Lykke Li och blev lite förvånad över att Kings of Leon inte var bättre än vad de var. (Min egen subjektiva upplevelse.) Idag ser jag fram emot Oscar Linnros, Veronica Maggio. M.I.A och The Ark, plus några intressanta seminarier.

Blev positivt överraskad över att det finns en väldigt fin buffé på VIP-området Eden inne på festivalområdet. Vi kommer med all sannolikhet att äta middag där ikväll. Vi har laddat med en stadig hotellfrukost; ägg, bacon, ost, grönsaker. Vi ska slappa under dagen och ser fram emot en rundvisning på festivalområdet i eftermiddag. Stolt och glad över alla fina kollegor som gör ett riktigt bra jobb med festivalen här i Borlänge.

Läste en intervju med Hans Erik Dyvik Husby (Hank von Helvete, fd frontfigur i Turbonegro, även känd som Cornelis i filmen om Cornelis) i Borlänges lokaltidning idag. Han spelar med sitt nya band på festivalen ikväll. Han sa något tänkvärt: "Man måste våga göra folk besvikna ibland för att få göra det man vill". Gällande förutfattade meningar, att placera sig själv och andra i ett fack. Ibland tror jag att jag har lätt att fastna i mönster och rutiner bara för att jag tror att det är så det ska vara. Kanske inte framför allt för att andra tycker det, utan för att jag själv fastnat. En vana är en vana. Jag vet var jag har men inte vad jag får.

Arbetet med boken om mitt sockerberoende är definitivt ett kliv utanför mina vanliga cirklar. Mitt engagemang för frågorna är kraftigt tilltagande och jag vet inte hur det kommer att påverka min framtid när det kommer tipp prioriteringar. Att våga tänka utanför de givna ramarna känns viktigt för mig. Jag behöver påminna mig själv om det. Hans Erik Dyvik Husby sammanfattar det så bra i en enda mening.
Sänt via BlackBerry.

6 kommentarer:

tjockispojken sa...

Oh gud vad kul, du är i min hemstad :D Flyttar dit igen i slutet på juli.
Vid Peace & Love veckan blir invånarantalet dubbelt, dvs från ca 48.000 till ca 75-80.000! Ha det.

Gunilla Sahlin sa...

Härligt! Första gången här, verkligen en mysig stad. Vi lyxar till det med massagebehandlingar innan eftermiddagens konserter. Ha det fint.

Smith sa...

Hej! Tänkvärt citat, helt klart. Men nog är det något med att göra folk besvikna som är oerhört jobbigt och motbjudande? Själv har jag i alla fall otroligt svårt med att stå ut att andra inte tycker att jag lever upp till deras förväntningar, att de blir besvikna på mig. Ryyser av obehag när jag tänker tanken.

Hoppas festivalen fortsätter i samma goda stil för dig och ditt sällskap! Det låter som om det har börjat bra! Kram

Gunilla Sahlin sa...

SMITH - ja, det är intressanta tankar. Men för min del trär jag ofta att jag inte riktigt har koll på andras förväntningar, jag tror att jag har det och jag tror att de blir besvikna. Men det kanske de inte alls är. Festivalen har varit toppen! Nu bär det av hemåt. Kram G

anna linnea sa...

Åh vad jag ser fram emot din bok!

Gunilla Sahlin sa...

ANNA LINNEA, den kommer i mitten av oktober. =)