torsdag 2 juni 2011

Njuter av sol i skärgården

Ljuvligt väder, ljuvligt att vara i skärgården, ljuvligt att grilla lunch. Jag vet inte vad det beror på men jag känner mig mindre hungrig när det är varmt och soligt än när det är kallt och ruskigt.

Det har blivit grill två dagar i rad, det känns lyxigt.
Vi sitter på en kal klippa och blickar ut över horisonten. Det blir inget bad än på några veckor, men det kommer.

Det känns märkligt att det redan är juni. Årets sjätte månad. Det gäller att njuta nu. Dessa dagar, kvällar och ljusa nätter är det som gör det mörka halvåret uthärdligt, i alla fall för mig.

Samtidigt som jag vill ta vara på stunden, tycker jag om att tiden går vidare. Nya utmaningar, nya bekantskaper och nya upplevelser.

Liv. Utveckling.
Sinnesro. Tillfrisknande.

Sänt via BlackBerry.

2 kommentarer:

Therese sa...

Hej! Det här med att du känner dig mindre hungrig när det är varmt ute har att göra med kroppstemperaturen. När den stiger minskar din aptit och vice versa. Därför är varm mat att föredra när man vill bli mätt. Och det är därför du inte är lika hungrig på sommaren som på vintern. På samma sätt kan en kopp te före maten vara bra för att bli mätt av mindre.
Mvh Therese
Dipl. Kostrådgivare

Gunilla Sahlin sa...

THERESE - tack för ditt inlägg! Verkligen bra tips, jag visste faktiskt inte om det. Ha en skön kväll. Vh, Gunilla