tisdag 21 juni 2011

Manuset klart

Idag, den 21 juni, är en väldigt speciell dag. Idag är mitt manus till kommande boken "Vitt begär - en personlig berättelse om sockerberoende" klart. Det känns häftigt och lite nervöst på samma gång. Arbetet under våren har varit intensivt och nu är 3,5 års arbete i den här manusskrivande fasen över för den här gången.

Boken lanseras i oktober och fram till dess är det många andra processer som ska genomföras och fungera. Att kunna lämna ifrån att manuset känns som en oerhörd milstolpe. Förlaget heter Pick A Book och du hittar dem här.

7 kommentarer:

Mats Lindgren sa...

Hej Gunilla,

Stort grattis till den nya boken. Vi får hoppas att det blir en succé. Själv har jag precis skrivit kontrakt med Pagina för min egen bok som kommer ut i januari på Optimal förlag. Mitt fokus ligger på kroppens utsatthet för inflammationer som blir följden av en för hög glukosnivå i blodomloppet.

Med vänlig hälsning,

Mats Lindgren
www.fethalsa.wordpress.com

P.s. Har du hört "Rocka fett" som är min låt på Youtube. Handlar mycket om sockret. D.s
http://www.youtube.com/watch?v=moUzX6lwSyI

Anonym sa...

Kan inte vänta tills dess! ^^

Jag undrar om du har något tips på nån bra dietisk som kan sockerberoende?
Jag har försökt bestämma själv vad jag ska äta men det går inte riktigt så jag känner att jag skulle behöva en matplan.

Nina

Gunilla Sahlin sa...

MATS - tack för din kommentar och grattis till boken! Hör av dig när det närmar sig så uppmärksammar jag gärna utgivningen här på bloggen. Lycka till!

NINA - tack för pepp! Mitt bästa tips är Marielle Hjälmedala på Valet i Göteborg. (marielle@valet.se) Hälsa från mig. Matplan är ett oerhört effektivt verkyg för alla oss som inte klarar av att bestämma själva. Kram G

Smith sa...

Grattis! Jag ser fram emot att läsa din bok. Mats blivande bok verkar också intressant!

Hälsningar Smith

Gunilla Sahlin sa...

SMITH - tack!

Anonym sa...

Jag kommer helt klart läsa din bok Gunilla den behövs verkligen tror säkert att den blir till ett stort stöd och hjälp för många. Kram

Gunilla Sahlin sa...

Varmt tack för support.