onsdag 1 juni 2011

Manusarbete + googletest

Jag arbetar just nu intensivt med att färdigställa manuset till boken som kommer i slutet av september. Det blir en personlig berättelse om hur jag levt och lever med min beroendesjukdom, genom alla faser i livet så långt.

Jag ler lite grann när jag gör stavningskontrollen i Word och får lägga till ord som "lågkolhydratkost", "beroendesjukdom", "tillfrisknande", "tolvstegsprogram", "trigger", "ketos", "abstinent" osv.

Har gjort en förenklad omvärldsanalys nu på morgonen och Googlat relaterade ord. Tänker göra detta en gång i månaden för att se hur/om intresset ökar i form av antal träffar.
Googlar man på:
"Sockerberoende" får man 130 000 träffar.
"Lågkolhydratkost" ger 65 400 träffar.
"Tolvstegsprogram" ger 9250 träffar.
"Beroendesjukdom" ger 3430 träffar.
"Vitt begär" ger 4240 träffar =)

Igår var det studentskiva hos svåger och svägerskan när deras äldsta firades ut ur gymnasiet. Maten var som vanligt helt gudomlig. En buffé med ljuvliga rätter och många alternativ som jag kunde äta. De är helt makalösa på att laga bra och god mat, och är en av mina största inspirationskällor när jag själv ska försöka skapa i köket. Just bufféformen av mat är både positiv och negativ för mig. Positiv eftersom jag kan välja själv, och det finns oftast tillräckligt för att jag ska få ihop mina mängder protein, fett och grönsaker. Negativ eftersom det är svårare att uppskatta mängden och lätt att ta för mycket. Då finns vågen där som ett hjälpmedel när jag behöver.

Inga kommentarer: