fredag 24 juni 2011

Blogg-jouren: Summerar en härlig dag

Dags att sova snart. Vi har haft en underbar dag med mycket glädje, aktiviteter, god lågkolhydratmat och spännande tävlingar. Imorgon blir det en överraskningsaktivitet på förmiddagen.

Den här helgen går bra. Det fungerar för mig att hålla mig till planen. Det är häftigt att märka att saker som jag tyckte var skitjobbiga för ett år sedan är närmast icke-frågor för mig idag. Det är okej att någon vill ha socker i kaffet. Jag har till och med själv köpt paketet på ICA utan att blinka. Utan att själv känna sug efter sockret. Det är härligt att märka framsteg. Omvärlden behöver inte anpassa sig till mig, och jag behöver inte anpassa mig till omvärlden.

Söta drömmar till oss alla.

Under Midsommarhelgen går inläggen under benämningen "Blogg-jouren". Bloggen är öppen för alla som behöver extra stöd under dessa dagar, när exponeringen av socker/kolhydrater, alkohol etc är betydligt kraftigare än vanligt.

2 kommentarer:

anna linnea sa...

Skönt att det går bra för dig! För mig har det också gått bra hittills! Imorgon och söndag är två helt normala dagar så det ska nog också gå bra.

Får passa på att jag antagligen är tröttare än vanligt imorgon bara, och såklart det här med att man inte kan slappna av riktigt även om man tycker att man har klarat det svåraste. Egentligen tycker jag inte att det är svårt att hålla mig till sockerfritt på kalas, jag är så van att säga nej. Att jag sedan går hem och hetsäter när jag är ensam är en annan sak, men idag sitter jag här klockan tre på natten, ensam, och har bara planer på att gå och lägga mig, inte äta något. SKÖNT!!!

men som sagt, lite extra vaksam imorgon men jag gör det lätt för mig med matplan osv.

Kram!

Gunilla Sahlin sa...

ANNA LINNEA - härligt att höra! och du har helt rätt, dagen-efter-käftsmällar är dessvärre ganska vanliga, åtminstone tanken på att återfalla. Håller tummarna för dig. Kram G