torsdag 23 juni 2011

Blogg-jouren öppen - Planerings och fixardag


Idag öppnar Blogg-jouren. Storhelger innebär ofta en större påfrestning för oss beroendepersoner och jag kommer att göra tätare inlägg under dessa dagar. Dels för min egen skull, som ett sätt att påminna mig om att fortsätta tillfriskna och hindra de manipulativa tankarna från att ta över. Dels för att göra bloggen tillgänglig som ett verktyg för dig som behöver det. Vi är många som kan hjälpa varandra som stöd. Kommentera inläggen om du vill, kommentera andras kommentarer. Lägg in en kommentar om något helt annat. Varmt välkommen att hänga här så mycket du vill och behöver.

Idag är det fixardag. Imorgon kommer släkten och stannar i dagarna tre. Vi ska äta gott, ha en rolig femkamp och även uppleva lite överraskningar. Det blir spännande! Så idag är att-göra-listan låång och en del hel måste lösas utomhus. Regnet öser ner och det är åska i luften... Det klämkäcka uttrycket "Det finns inga dåliga kläder..." var det första jag tänkte på när jag tittade ut genom fönstret i morse. På med regnstället bara. =)

Prognosen pekar i alla fall mot sol imorgon och det är det allra viktigaste. Vi hoppas på ett lokalt kraftigt högtryck just över Trosa kommun de kommande dagarna.

Under Midsommarhelgen går inläggen under benämningen "Blogg-jouren". Bloggen är öppen för alla som behöver extra stöd under dessa dagar, när exponeringen av socker/kolhydrater, alkohol etc är betydligt kraftigare än vanligt.

Inga kommentarer: