torsdag 23 juni 2011

Blogg-jouren: dags att knyta sig

Det har varit en innehålsrik dag. Skyfall som vändes till solsken och två av helgens sju gäster har anlänt. Vi åt en väldigt god trerätters ikväll och tog en skön promenad till hamnen.

Jag känner mig stark och laddad inför morgondagen. Eftersom vi är hemma hos oss har jag till mångt och mycket kunnat bestämma menyn. Samtidigt är jag i "behöver inte"-fasen vilket innebär att jag har möjlighet att ge utrymme för mat som jag själv inte äter, men som är värdefull och traditionsbunden för någon annan. Det kommer exempelvis att dillkokas färskpotatis imorgon. Det kommer att serveras bröd till frukost. Jag kan äta när jag vill, men jag väljer att inte göra det imorgon.

Nu några timmars värdefull sömn innan morgondagens aktiviteter påbörjas. Sov gott.

Under Midsommarhelgen går inläggen under benämningen "Blogg-jouren". Bloggen är öppen för alla som behöver extra stöd under dessa dagar, när exponeringen av socker/kolhydrater, alkohol etc är betydligt kraftigare än vanligt.

Inga kommentarer: