söndag 29 maj 2011

Tapas low carb

Vi har nyss kommit hem från svärmor där vi grattade på Mors dag med medhavd tapas. lufttorkade skinkor, ostar, fylld chili, soltorkade tomater, oliver. Det är enkelt att äta kolhydratsnålt när man plockar ihop sin tapas sjäv, och ICA Supermarket i Trosa har en synnerligen välsorterad tapasdisk så här års. Snart är det dags för söndagsboule med grannarna. Helgen blev kort den här veckan, eftersom gårdagen spenderades på IHM Business School i Stockholm och terminens avslutande företagssimulering. Vårt lag hamnade till slut på femte plats av sexton tävlande lag. Det serverades vegetarisk lasagne till lunch och jag fick en väldigt god ungsbakad kyckling med en fräsch sallad och smör till, det var helrätt rakt igenom. Jag blev glad över att cateringföretaget hade stenkoll på vad lågkolhydratkost innebär och att det fungerade.

Nästa planerade utmaning på matfronten för min del händer på lördag då det är bröllop. Jag har beställt specialmat och tror att det kommer gå bra eftersom det är en medelhavs/italieninspirerad buffé vi ska bjudas på.

Jag vet redan nu att jag kommer att använda verktyget "jag kan och får äta vad jag vill när jag vill, men inte idag" när jag ser bröllopstårtan. =)

Inga kommentarer: