fredag 13 maj 2011

När det inte är som man tänker sig + SM i Veteran-plöjning


Två dagar i rad har Blogger/Blogspot haft problem större delen av dagen vilket gjort det omöjligt att blogga på morgonen som jag brukar. Jag märker att jag blir riktigt irriterad när det inte fungerar som det ska. Rutinen att kunna posta ett inlägg på morgonen på väg till jobbet är en vana som är viktig för mig. Dessutom har kommentarfunktionen inte fungerat heller. Det verkar ha att göra med något underhåll och förhoppningsvis ska det vara ordnat nu. Rutiner har blivit viktigare för mig sedan jag började arbeta i tolvstegsprogrammet. Det är en viktig grund i min verktygslåda och det blir uppenbart jobbigt när jag inte kan följa rutinen.

Nåväl. Imorgon är det dags för en av årets mer udda händelser; vi ska åka till ett säteri utanför Mjölby och heja på min pappa som ska representera Västra Götaland i SM i Veteran-plöjning! Det går samtidigt som VM i konventionell plöjning och det är ett jätte-evenemang. Pappa har vunnit SM förut och nu eftersom det är VM är det automatiskt fler tävlande eftersom evenemanget i stort har fått större uppmärksamhet. De är totalt drygt 20 personer som tampas om pallplatserna. Bilder och rapport utlovas.
Det brukar vara si och så med lågkolhydratalternativ på de här evenemangen, så jag får planera att ha med mig allt hemifrån. Jag kan inte heller räkna med tillgång till micro så det blir att tänka brett och kreativt gällande lunch och mellanmål. Middag äts hemma sen. Makrill, avocado, babybell, nötter och oliver blir en bas att stå på. Vi hoppas på fint väder!
Ska passa på att prata med Magnus Samuelsson också, världens starkaste man, som ska vara med på evenemanget. Vi jobbade ihop under 2009 på Ladies Night.
Vad ska du pyssla med i helgen?

2 kommentarer:

Emelie sa...

Jag behöver hjälp =/ Jag klarar inte mycket längre. Jag vet vad jag mår bra av, jag kan alla varningssignaler. Hur blir jag så stark som du är. Jag vågar inte berätta för någon. Inte ens min älskade sambo vet. Jag är rädd att ingen förstår. Men jag har erkänt för mig själv nu i alla fall. Det är en start. Lchf - medelhavskost är min väg. Jag vet att den fungerar. Men minsta avsteg försör för mig. Jag orkar inte mer. Jag går drömutbildning och kämpar, men ibland tar sjukdomen upp för mycket av min tid och mina tankar som följd av skolstress. Jag är normalviktig och kan i bra stunder verkligen tycka om mig själv. Varför förstör jag mig själv så här? I dag har jag ätit för mycket och jag vet att en ångestfylld natt väntar då jag bara vill krypa ur mitt skinn. Jag älskar ju egentligen mitt underbara liv. Du ger mig hopp!

Gunilla Sahlin sa...

Hej Emelie. Om du är beroendesjuk behöver du hjälp. Du klarar inte av att hantera din sjukdom på egen hand i så fall. Det börjar med att erkänna för omgivningen. Som första steg kan du ringa in på ett telefonmöte, du måste inte börja med att prata med sin sambo eller familj. Du kan börja med att prata med människor som förstår dig. Som gjort samma resa. Som blir ett stöd för dig. Imorgon kl 09.00-10.00 finns ett möte. Tel 08-5000 5000. Kod 149 248. Ring upp 5-10 min före mötets start, så blir du garanterad en plats. Du är inte ensam Emelie. Om du är beroendesjuk behöver du behandling. Även om du VET vad som är rätt så är din hjärna inställd på beroende. Läs Bitten Jonssons "Sockerbomben" om du inte gjort det, det är ett av de värdefullaste tips jag har. Hejar på dig. Kramar Gunilla