onsdag 18 maj 2011

Luft i lungorna


Jag har haft tre riktigt bra dagar. Ny energi, massor med bra idéer och härliga möten. Ibland glömmer jag att glädjas över vardagssaker, jag vill gärna att livet ska vara lite speciellt mest hela tiden, och att det ska hända nya saker varje dag. Jag är ett speed-freak som blir rastlös av lugn och lugn av tempo. Nu för tiden hanterar jag det mycket bättre än tidigare, och det är en del av mitt tillfrisknande. Tidigare gav mitt aktiva beroende näring till den negativa rastlösheten och jag "botade" den med mer sötsaker.
För visst, även jag behöver lugn och återhämtning. Men idag ser verktyget annorlunda ut. Jag har fått lära mig hur jag bäst laddar mina batterier och hur jag kan fylla på med avkopplande aktiviteter. Morgonpromenader i ett försommardoftande Trosa är en underbar aktivitet. Det doftar så gott och det är härligt att möta rådjur, harar, häger, fasan, svanar och alla söta småfåglar. Life is good.

Idag ska jag ha en timmes inspiration med en yrkeshögskoleklass i Nyköping, ser fram emot det. Ämnet är entreprenörskap och jag ska (förhoppningsvis) inspirera genom att berätta om mitt eget företagande, om hinder och utmaningar jag stått inför och hur jag hanterat dem. Jag älskar att stå i en klass med hungriga studenter. Jag får själv ut väldigt mycket av det.
Mitt bästa tips är att våga göra misstag och orka lära sig av dem när de inträffar. Strävan efter den perfekta fasaden är den mest destruktiva resa en människa kan företa sig. Misstagen och hindren på vägen är det som formar mig till den jag är.

Inga kommentarer: