lördag 7 maj 2011

Digitalpiano och kosläpp



Igår fick jag hem digital-pianot som jag beställt. Jag bestämde mig för några veckor sedan att jag skulle ta upp det gamla intresset att spela piano. Jag har haft både akustiska och elektriska pianon tidigare, men det senaste sålde jag för fyra år sedan. Nu står ett CASIO CDP-100-piano, med 88 vägda tangenter och ett bra pianoljud för de pengar jag betalt i vårt kontor på övervåningen där det finns utsikt mot vattnet. Härligt! Jag ser fram emot att börja spela igen, jag testade lite igår och insåg vilken tydlig friskfaktor det är för mig.
Nu på morgonen har vi varit lite fram och tillbaka om vi skulle åka ut med båten eller hitta på något annat. Min man hittade en annons i lokaltidningen att det är kosläpp på en gård inte allt fär långt här ifrån. Det blir det! Kameran ska med och vi ska få uppleva när kalvarna och korna släpps ut för säsongen. (Bilder utlovas=)
Den här helgen är vi helt lediga och har inget inplanerat. Underbart. Och det ska bli så fint väder. Vad ska du göra i helgen?

5 kommentarer:

Slottets lilla värld sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Slottets lilla värld sa...

Skrev fel nyss!!
Inget inplanerat. Ut med hunn i skogen, såklart. Ev ut och springa om lusten infinner sig. Funderar allvarligt på att ta i med stora röjartagen nu på förmiddagen när det fortfarande är kallt ute, för att kunna vara ute sen!

Johanna sa...

Vi åkte ut till en fiskesjö och hälsade på våra med husvagnarna vänner igår. Satt i solen och tog en kopp kaffe. Sedan blev det en tur till svägerskans loppis där jag fyndade en kanonfin vårgarderob till priset av ett par nya jeans. Det behövs nu när sockermonstrets extrakilon trillat av!

Idag ska vi ta en tur med våra "fikavänner" till vårt favvoritfik i vackra Stjärnsund. Och så blir det den traditionella vitsippssafarin i den hamla hyttan Silfhytteå.

Det blir en utmaning att besöka fiket för de har knappast något som jag borde äta. Tyvärr kan det bli lite buttert om jag bara tar en kopp kaffe.. Får se om jag smyger med en burk makrill ;)

Johanna sa...

Det blev fika hos vännerna i stället :). Jag snodde ihop LCHF cockostoppar och doppade dem i mörk choklad. En hit tyckte jag och dottern men ingen annan ville smaka :/

Gunilla Sahlin sa...

SLOTTSFRUN - gjorde du ett röj? Njöt du av solen? Vi hade det underbart hela helgen.
JOHANNA - det är en jättebra idé att ta med något eget att äta till kaffet om du inte är säker på att du kan köpa något på plats. Ibland beställer jag en smörgås utan bröd =) Då får jag pålägget men inte brödet. De kan titta lite konstigt och fråga en gång extra, men det brukar sällan vara något problem. Ibland får jag betala fullpris, ibland drar de av några kronor för brödet. Härligt att LCHF-topparna fungerade!
Kramar till er båda.