lördag 21 maj 2011

Bokmangel och årets första grill + en global opinion

Igår förmiddag satt jag med världens bästa Lisa och gick igenom manuset till boken som kommer i september. Det var väldigt nyttigt och värdefullt. Det börjar bli på riktigt nu, och det känns spännande att se hur projektet växer fram.

Efter det var det dags att åka hem till Peter för att träffa resten av projektgrupp som jag arbetar med, och grilla. Det var verkligen trevligt och väldigt god mat. Kött, kyckling, haloumi, hommous, goda sallader och trevligt sällskap. Maten fungerade utmärkt med min matplan och det kändes tryggt. Årets första grill blev en toppenstart på grillsäsongen som jag hoppas blir lång och intensiv, jag älskar att grilla.

Nu är vi på väg hem och ska se vad vi ska göra med den här dagen. En del pappersarbete blir det, men förhoppningsvis också en båttur.

Vet inte om du följt Kostdoktorns bevakning gällande Dreamfields Pasta. Hela händelseförloppet är ett intressant bevis på hur global diskussionen om kolhydrater är, och hur opinionen kan påverka genom att sprida budskap. Jag tror att vi bara sett början av en mängd liknande händelser där stora multibolag får ge vika för en slående opinion och justera sin kommunikation. Förhoppningsvis stannar det inte vid det. Förhoppningsvis förändrar multibolagen sina produkter från dolda sockerbomber till nyttiga lågkolhydratalternativ.

Inga kommentarer: