onsdag 6 april 2011

Världens bästa kött på Texas Longhorn


Gårdagskvällen spenderades på Texas Longhorn vid Hornstull och det var den bästa middagsupplevelsen på väldigt, väldigt länge. Jag åt baconinlindad oxfilé med en fantastisk sås och fräsch grönsallad, med guaccamole, cole slaw och vitlökssmör.
Texas-kedjans specialitet är just bra kött och det går att beställa in ett kilo i stöten om så önskas. Jag såg dock ingen på restaurangen som valde det alternativet. Jag kan verkligen rekommendera kedjan till alla köttälskare, det är en helt fantastisk matupplevelse på plats.

Middagssällskapet var en väldigt god vän som jag inte pratat med på för länge och det var trevligt att ta igen tid. Jag passade på att bo över i stan eftersom det är en bit hem till Trosa. Snart på väg ner till Scandic Malmens frukostbuffé som är suverän.

PS. Kul att 30 000-vallen sprängdes igår, så glad för att du valt att följa/titta in på min blogg.

7 kommentarer:

Bertil LInd sa...

Tre gånger har jag varit på Texas Long Horn på Flemminggatan 27, Kungsholmen. Kalla mig gärna fantasilös men varje gång har det blivit en "Sitting Bull", måltidsdrickan är alltid Kapten Morgan svart rom med is. När man älskar kött kan det inte bli bättre ;-)

Gunilla Sahlin sa...

Det har verkligen blivit en favorit!

Hana_Caena sa...

Vi var tyvärr inte alls lika imponerade.. kommer nog inte kunna övertyga min sambo om ett till besök. inte för den summan pengar..

Gunilla Sahlin sa...

HANA-CAENA - tråkigt att höra. Var det på Hornstull? Vad åt ni?

Anonym sa...

Hej!
Jag har väldigt dålig erfarenhet av TexasLonghorn (Linköping). Sweetchili i vitlökssmöret och glace på köttet, detta efter att jag talat om att jag inte tål detta... Mycket tråkigt, så jag går inte tillbaka.
/Anna

caena sa...

Tror att det var hornstull iaf. Inne i stan och vi tog oxfile. Men jag fick iaf majs istället för kommer. Men smöret lät dröja och köttet kändes inte vårt över 300 kr.. många säger att dom e bra, men det är väl som på många andra ställen att det beror på personalen.

Gunilla Sahlin sa...

Ah, ok. Trist med dåliga erfarenheter, vi hade en riktigt bra kväll.