onsdag 27 april 2011

Underbara Åre + GI & Hälsa


Vi åkte redan kl 04.55 från Stockholm för att komma upp strax efter lunch. Det är strålande väder och inte jättemycket snö kvar. Det går att åka däremot, och det ska vi testa imorgon. Vi checkade in på mysiga Åregården och åkte direkt upp med kabinbanan. Utsikten är makalös. Nu ska vi ner och njuta lite i SPAt innan vi ska äta middag på Liten Krog som ligger mitt i smeten här i Åre. Vi åt där förra året också och jag minns det som en toppen-upplevelse. Vi ska vara här till söndag och det är redan underbart med mini-semester.

Vi gick in och köpte dagens tidning och även bilagan GI & Hälsa. När vi skulle slappa lite på rummet slö-läste jag bilagan och blev mäkta förvånad över att se mig själv i tidningen!
GI var min inkörsport till lågkolhydratkost och en förändrad livsstil. Jag blev av med övervikten och gjorde ett jättejobb med min egen inställning till mig själv under några år. Men det var inte förrän jag fick kunskap om och behandling för mitt sockerberoende som jag fick livet tillbaka. Jag är en fullblodig (numera nykter) knarkare och min drog stavas socker. Om du är ny här kan du läsa mer om det här till höger under rubriken "Om sockerberoende på 3 minuter".

Jag bloggar dagligen om mitt liv som abstinent, tillfrisknande sockerberoende.
I höst kommer boken, som är min personliga skildring av mitt liv som sockerberoende så långt. Jag berättar om hur det var när det var som värst, hur det var från början, och hur jag tog mig ur och igenom.

Under storhelger (som jul, påsk, midsommar) finns något som kallas Blogg-jouren. Bloggen är då öppen för alla som behöver extra stöd under dessa dagar, när exponeringen av socker/kolhydrater/alkohol etc är betydligt kraftigare än vanligt. Det innebär också fler inlägg per dag än vanligt.
Det går jättebra att kontakta mig via att kommentera något inlägg eller via mail: gunilla@masterplanproductions.se

Varmt välkommen hit.

2 kommentarer:

Hana_Caena sa...

njut av din semester, det förjänar du!
Kram

Gunilla Sahlin sa...

Tack, vi har njutit i fulla drag. =) kram