onsdag 13 april 2011

Effektiv och enkel träning




Jag har ibland svårt att få till träningen. Visst, vi är ute och powerwalkar, jag har börjat springa lite grann för att ladda för Trosa Stadslopp, och jag tränar med personlig tränare en gång i veckan. Men jag har känt ett behov under en tid att öka träningsdosen för att få snabbare och bättre resultat. Även om det är ett antal år sedan den stora viktminskningen kan jag fortfarande känna till viss del att jag har lite överskottshud här och var. Nu har jag sedan ett antal veckor hoppat hopprep och igår köpte jag en tränings-rockring. Testade för första gången nu i morse.

Hopprepet är brutalt effektivt. När jag började orkade jag fem minuter. Nu är jag uppe i tolv och målet är femton minuter till sommaren. För inspiration räcker det att googla på boxare som hoppar hopprep, oj vilken spänst de har. Tips på hur man kan hoppa här.
Rockringen är det nya tillskottet och jag ser fram emot att se resultat. Inspiration om andra som rockat här och förslag på träningsprogram här.
Jag har köpt både hopprepet och rockringen (1,5 kg) på TeamSportia i Trosa.

Hopprepet är enkelt att ta med på resan, och det är faktiskt rockringen också eftersom den går att ta isär i sex delar.

Inga kommentarer: