söndag 24 april 2011

Blogg-jouren - ibland blir det inte som man tänkt sig

Imorse kände jag på mig att jag skulle behöva ha med mig extra mellanmål, så det har jag. När jag kom fram visade det sig att micron som jag skulle värma lunch i inte fungerar. Det har varit galet intensivt de här timmarna så jag hann inte leta upp någon i märheten. Men eftersom jag har med mig extra har det gått hur bra som helst. Jag har lärt mig att lyssna på den där goda rösten, eller snarare känslan i magen, som pekar åt olika håll och som ibland kan verka onödig eller konstig, men som i slutändan alltid visar sig stämma. Jag är inget offer för omständigheter, jag anpassar mig efter förutsättningarna och tar positiv kontroll över situationen.

Under påsken går inläggen under benämningen "Blogg-jouren". Bloggen är öppen för alla som behöver extra stöd under dessa dagar, när exponeringen av socker/kolhydrater, alkohol etc är betydligt kraftigare än vanligt.

3 kommentarer:

Camilla sa...

Hej, bra jobbat med mellanmålet! Hur gör du med matplanen när måltiderna ändras? Ett mellanmål kan väl inte ersätta en måltid?

Jag har börjat med matplan sedan tre veckor tillbaka och det är tryggt med vågen. Nu ska jobbet på mässa och bo på hotell snart. Hur gör du i sådana lägen? När jag inte vet vad eller var vi kommer äta och inte känner mig trygg med vågen i min arbetsroll (endast privat kan jag stå på mig i nuläget)? Vore toppen om du ville skriva ett inlägg om hur du lever med vågen och planeringen av maten.

Du är en sann inspiration! Tack!

caena sa...

Tack för all tid du lagt ut för oss under påsken!
Vi har gått på bio båda dagarna i helgen, blev en 30grams mörk choklad ocgh tog med våra hemlisar igår.
Kokos+smör+choklad
känns jobbigt nu då jag vet att det finns färdiga liggande i kylen, men jag vill inte att sambon äter upp dom själv... alltid känns det som att det är för att jag är egoistisk men tänkte precis att kanske är det den röda hunden som pratar?.. Kokos+smör+mörk choklad.
Ok lchf-mässigt men kanske inte så bra för mitt problem...

Tack för dessa dagar!

Gunilla Sahlin sa...

CAMILLA - tack! Jag har ju kolla på vilka mängder/vikter jag ska äta och kunde få till en lunch med hjälp av mellanmålen. Till middag hade jag hittat en micro så det löste sig. Inlägg om vågen kommer. Tills dess kan du söka på "våg" här på bloggen, så kommer det jag skrivit om vågen upp. För min del går det utmärkt att ha med vågen på konferenser och hotell. Oftast är det buffé eller en meny med flera alternativ och då kan jag få ihop ett mål.
CAENA - tack, det är ett verktyg för mig med=).Jag fattar inte riktigt vad du menar. Kan du beskriva lite tydligare? eller maila till gunilla@masterplanproductions.se så kan vi ta det direkt med varandra. Om du misstänker röda hund, så är det oftast med all säkerhet röda hund.
kram till er båda.