torsdag 21 april 2011

Blogg-jouren: Hitta en bra power-låt

Jag älskar musik och det finns så många låtar som är riktigt, riktigt bra. Jag har ett sätt att peppa mig själv när jag behöver extra energi - jag lyssnar på någon av mina powerlåtar.
Just nu är det Christian Walz - Like Suicide (mest för soundet, älskar det) och Kings of Leon "Use somebody". Vilka är dina powerlåtar?

Under påsken går inläggen under benämningen "Blogg-jouren". Bloggen är öppen för alla som behöver extra stöd under dessa dagar, när exponeringen av socker/kolhydrater, alkohol etc är betydligt kraftigare än vanligt.

7 kommentarer:

Hana_Caena sa...

LOVE IS MY DRUG- John ME

love it!
(har din sida öppen jämt nu....
Hoppas de inte blir för mycket)

Gunilla Sahlin sa...

Den är klockren! Du får hänga här så mycket du vill, det är det som är meningen.

Hana_Caena sa...

små små steg med Mitt Piano
swing life away med rise against
Ochså två superbra låtar!
hay christina med all caps
6ft of anger med corroded
More of you med MoZella
running up that hill med Placebo

Hittade några andra favoriter

Nelliesmamma sa...

Du får bra träff på bra beat där.

Jag älskar låtar med rätt TRYCK i. De där låtarna som man gärna har på högsta volym när man kör på X-trainern. Jag kan nog räkna upp minst hundra!

"I love the way you shake your ass around me" Ja, jag tror faktiskt den heter så. Man kan träna hur länge som helst med den låten i öronen.

Ett tag satte jag "spring-na-na" på rep när jag körde till skolan. Det tar en timma att köra. (enkel resa)SJUKT men sån är jag!!

Slottets lilla värld sa...

OJ!? Den absolut första jag kommer att tänka på är Bruno Marz/Granade. Men det finns ju så många!!!
Bon Jovi/Bed of roses, Nightwish/Walking on air,
Bon Jovi/Runaway,
och alla dessa pop/disco-dängor som man bara blir så glad av! September, Cascada, Da Buzz, E-type, Jill Johnson, Lady Gaga... finns ju hur mycket som helst! Spotify, säger bara Spotify! Vad vore livet utan Spotify?!! En ständig källa till glädje! Bara välja efter humör, har nog tusen låtar i mina alla olika listor. Eller nåt.

Johanna sa...

Gunilla! Jag vill tillägna dig min speciella powerlåt, för den säger allt om mitt nyfunna liv i tillfrisknande. Och där har du spelat en stor roll!

Little Drops of heaven (Pretty Maids) http://www.youtube.com/watch?v=x8wyRbEL8zg

En stor påskkram till alla här inne!

Gunilla Sahlin sa...

HANA_CAENA - tack för bra tips!
NELLIESMAMMA - jag älskar också låtar med tryck i, särskilt när jag tränar.
SLOTTSFRUN - Spotify är kanon, verkligen. En svensk uppfinning=)
JOHANNA - stort tack! Kram till er alla.