söndag 24 april 2011

Blogg-jouren: Dammet har lagt sig, men jag sänker inte garden

Dagen efter, ny morgon, nya möjligheter. För min del gick det väldigt bra igår. Jag befann mig inte i en utmanande situation, jag och maken var hemma och firade själva. Våra vänner åkte mot västkusten på eftermiddagen för att barnen skulle kunna sova i bilen. Det har varit den lugnaste påsken på länge. Idag ska jag hjälpa till på en påskföreställning inne i centrala Stockholm och tar med mig all mat jag behöver äta idag. Även om jag mer eller mindre vet att jag kommer att kunna få ihop både lunch och middag genom det som bjuds vet jag av erfarenhet att jag alltid är lite skörare, lite svagare dagen efter en högtid. När all energi gått åt till att säkra att jag inte stoppar i mig min drog är det lätt att slappna av dagen efter. Lätt att andas ut och tro att faran är över. Den direkta faran är kanske över, men eftersläntande käftsmällar har historiskt alltid kommit när jag trott att kusten är klar. Jag gör inte det misstaget idag. Jag planerar mina måltider och är hundra procent säker på att inte lämna något åt slumpen.
Blogg-jouren kommer av den anledningen att fortsätta att vara öppen idag och imorgon också. Nu är det dags att fokusera på livet efter påsken. Och det livet är abstinent och fullt av sinnesro. Kram och en fortsatt riktigt glad påsk till oss alla.

Under påsken går inläggen under benämningen "Blogg-jouren". Bloggen är öppen för alla som behöver extra stöd under dessa dagar, när exponeringen av socker/kolhydrater, alkohol etc är betydligt kraftigare än vanligt.

Inga kommentarer: